donderdag , 21 november 2024

Nieuwe KLM app is de ideale reispartner

Amstelveen, 1 juli – Vanaf vandaag kunnen reizigers gebruikmaken van de nieuwe KLM app voor iOS en Android. Deze app speelt in op de persoonlijke behoeften van passagiers – geheel in lijn met KLM’s mobiele strategie om klanten op het juiste moment en op de juiste plek de juiste service te bieden.

Tjalling Smit, Senior Vice-President E-Commerce van Air France KLM:
Met deze nieuwe app kunnen we nu nóg beter inspelen op de behoeften van onze klanten. Zo kunnen zij altijd een stap voor blijven tijdens hun reis. En dit is slechts het begin. Samen met onze klanten werken wij continu aan een verdere verbetering en ontwikkeling van deze app en onze overige mobiele diensten.
De nieuwe KLM app denkt altijd een stap vooruit en maakt reizen daardoor nog comfortabeler. Klanten die de app openen, krijgen meteen de voor hen meest relevante informatie en belangrijkste acties te zien. Bijvoorbeeld: zodra het mogelijk is om in te checken, wordt dit prominent getoond in de app.

Daarnaast kan de klant met de persoonlijke en versimpelde app sneller en gemakkelijker dan voorheen een vlucht boeken en betalen. Ook het wijzigen van een stoelkeuze gaat moeiteloos en inchecken lukt met maar een druk op de knop.

Het lanceren van de nieuwe app is een eerste stap in de ontwikkeling van het digitale ecosysteem van KLM. De platte, modulaire architectuur, samen met haar nieuwe API’s, maakt uitbreiding naar ieder willekeurig digitaal touchpoint mogelijk. Of het nu gaat om desktop, tablet of zelfs de check-in apparaten op de luchthaven. Deze aanpak stelt KLM in staat om klanten een snelle en consistente gebruikservaring te bieden – overal, altijd en op ieder apparaat. Door te leren van historisch gedrag van klanten, komt KLM meer te weten over persoonlijke voorkeuren en kan zij haar aanbod daarop afstemmen, bijv. “Uw favoriete stoel aan het raam is voor u gereserveerd”

De nieuwe KLM app voor smartphones is nu verkrijgbaar via de Apple App Store  en Google Play Store.