Amsterdam Airport Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta twee nieuwe horecaconcepten gelanceerd in Lounge 1. De nieuwe gelegenheid, genaamd Salon, biedt reizigers een authentieke Amsterdamse ervaring met een Grand Café en Deli.
Authentiek Amsterdam in hartje luchthaven
Geïnspireerd door de karakteristieke grachten en terrassen van Amsterdam, omarmt Salon het lokale stadsgevoel in zijn ontwerp en aanbod. Met 300 zitplaatsen, gelegen in het hart van Lounge 1, vervangt Salon de voormalige iconische locaties ’t Paleis en de Mediterranean Sandwich Bar. De diversiteit van gerechten op de menukaart weerspiegelt zowel lokale als internationale smaken.
Reacties op de opening
“Salon zal zeker net zo geliefd worden bij onze passagiers als zijn voorgangers,” stelt Tim de Bie, Sr. Manager Commercial Terminal Services van Royal Schiphol Group. Walter Seib, CEO Noord-, Oost- en Centraal-Europa van Avolta, voegt toe: “Met Salon bieden we reizigers een stukje Amsterdam zonder de luchthaven te verlaten.”
Ruimere en vernieuwde Lounge 1
De opening van Salon maakt onderdeel uit van een uitgebreide herontwikkeling van Lounge 1, die zal groeien van 19.000 naar 24.000 vierkante meter. Deze uitbreiding zorgt voor meer loop- en zitruimte en voegt 23 nieuwe winkel- en horecaconcepten toe aan het aanbod.
Culinaire hoogtepunten van Salon
In de Deli genieten reizigers van Nederlandse delicatessen van lokale leveranciers, zoals broodjes met ossenworst of Gouda kaas, quiches en borrelplanken. Het Grand Café, met een volledige service, biedt een breed menu van ontbijt tot desserts, waarbij reizigers eenvoudig kunnen bestellen via een QR-code.