Fokker Services Group (FSG), een wereldleider op het gebied van vliegtuigonderhoud, kondigt aan dat ze een samenwerking zijn aangegaan met AlbaStar S.A., een Spaanse luchtvaartmaatschappij die vluchten verzorgt voor reisorganisaties. Deze samenwerking betreft een componentondersteuningsprogramma voor de vloot van vijf Boeing 737 NG-toestellen van Albastar. Hiermee is Albastar de eerste officiële klant van het ‘nose-to-tail’ (NTT) onderhoudsprogramma van FSG voor de Boeing 737 NG.
Met dit NTT-programma neemt FSG een groot deel van het onderhoud van diverse componenten van de Boeing 737 NG-toestellen van Albastar voor haar rekening. Hieronder vallen onder andere motoraccessoires, hydraulische aandrijvingen en cockpitinstrumenten. Dankzij deze overeenkomst kan Albastar zich concentreren op hun kernactiviteiten, terwijl FSG zorgt voor de beschikbaarheid en het onderhoud.
FSG heeft een rijke geschiedenis in het bieden van dergelijke NTT-programma’s, die teruggaat tot 1992. Door de jaren heen hebben ze hun diensten uitgebreid naar andere vliegtuigtypes zoals de Dash-8 en CRJ series. Menzo van der Beek, CEO van FSG, benadrukt hun toewijding aan kwaliteit: “Met de introductie van dit nieuwe programma streven we naar uitmuntendheid in de aftermarket van de B737 NG.”
Jaime Bestard, COO van Albastar, voegt toe dat FSG de betrouwbare partner is die ze zochten: “Dankzij FSG’s uitgebreide voorraad en reparatiemogelijkheden kunnen wij efficiënt opereren. Deze samenwerking past perfect bij onze uitbreidingsplannen voor de komende jaren.”
Met deze samenwerking belooft de toekomst voor beide bedrijven rooskleurig te zijn, waarbij kwaliteit en efficiëntie centraal staan.