Turkish Airlines is verkozen tot de beste Business Airline van Europa. Dit gebeurde op de Business Travel & Mobility Conference in Hoofddorp, waar de awards dit jaar voor de derde keer werden uitgereikt.
De winnaars werden gekozen op basis van een grootschalig onderzoek onder reisboekers, travel managers, inkopers bij het Nederlandse bedrijfsleven en lezers van Luchtvaartnieuws Magazine en zakenreisnieuws.nl.
Business Airline of the Year 2018 (Europe)
Turkish Airlines werd geprezen om het grote netwerk en de service aan boord, zowel in Business als Economy Class. De luchtvaartmaatschappij heeft het grootste aantal bestemmingen ter wereld en zal later dit jaar de gloednieuwe luchthaven van Istanbul in gebruik nemen. In dezelfde categorie eindigden KLM en SWISS op de tweede en derde plek. De award werd uitgereikt door Anne Cor Groeneveld, erevoorzitter van de Dutch Aviation Group.
Het is niet de eerste award voor de luchtvaartmaatschappij. Turkish Airlines is zes jaar achtereenvolgend uitgeroepen tot beste luchtvaartmaatschappij in Europa door Skytrax en voor de negende keer opeenvolgend de beste luchtvaartmaatschappij van Zuid-Europa. Daarnaast heeft Turkish Airlines ook prijzen gewonnen voor de onboard catering in de Business Class en de Economy Class, beste Business Class Lounge én beste Business Class Lounge Dining.
Met ingang van 1 oktober is USP Marketing PR aangesteld om de PR activiteiten voor de Nederlandse markt te verzorgen. USP Marketing PR is een oude bekende voor Turkish Airlines, zij vertegenwoordigden de airline al eerder en zijn enthousiast om weer voor Turkish Airlines aan de slag te gaan.