zaterdag , 23 november 2024

British Airways investeert in verbetering klantervaring

Amsterdam, 7 april 2017 – British Airways presenteerde vandaag haar plannen voor investeringen in het verbeteren van de klantervaring, zoals verbeterde kwaliteit in de premium cabines en meer keuze en kwaliteit voor iedereen.

Alex Cruz, CEO van British Airways: “We willen investeren en innoveren waar onze consumenten dit het meeste waarderen en onszelf differentiëren door een bijzondere ervaring en uitstekende service aan boord te bieden. We investeren in Club World, met verbeterde catering en slaapmogelijkheden en in de toekomst ook nieuwe stoelen. We investeren verder in de beste Wi-Fi in de lucht, in nieuwe lounges en de nieuwe First Wing op Heathrow voor onze First klanten. We verbeteren ook onze Business cabine en diensten op al onze vluchten door het introduceren van Club Europe op binnenlandse vluchten.”

De maatschappij zal 400 miljoen pond investeren in Club World (long-haul business class), door het verbeteren van de catering én van de slaapmogelijkheden. Vanaf juni wordt er nieuwe catering geïntroduceerd bij de Heathrow business lounges en de ontbijtservice zal worden uitgebreid tot 11 uur. Vanaf juli dit jaar zal er nieuw linnen, grotere kussens en een zachter dekbed worden geleverd om klanten een betere nachtrust te bieden.

Nieuwe Dineerservice Club World
Vanaf September start er een nieuwe premium dineerservice in Club World, waarbij klanten met behulp van displays op trolleys een keuze kunnen maken uit een aantal vers bereide voorgerechten en toetjes. Deze veranderingen zijn als eerste zichtbaar op vluchten tussen London Heathrow en New York JFK, waarna de service in 2018 ook beschikbaar zal zijn op de rest van de lange afstandsvluchten. De luchtvaartmaatschappij is ook bezig met het ontwikkelen van een nieuwe stoel voor Club World met directe toegang tot het gangpad in 2019. De veranderingen in service komen ook naar voren in de Club Europe cabine op korte vluchten. Zo zal het cabinepersoneel wijn en champagne schenken aan klanten en komen er verbeterde menu’s die beter inspelen op de duur en timing van de vlucht.

Cruz: “Club World en Club Europe zijn belangrijke onderdelen van ons aanbod en spelen een grote rol in onze klanttevredenheid. Wij zijn de enige Britse luchtvaartmaatschappij met zowel korte als lange afstandsvluchten en we willen er zeker van zijn dat onze klanten wereldwijd dezelfde British Airways ervaring hebben.”

Nieuwe Lounges
Business en First classklanten zullen ook veranderingen in de lounges opmerken, te beginnen met het nieuwe complex op Gatwick Airport’s South Terminal. Met prachtig uitzicht op de start- en landingsbaan hebben de nieuwe First en Club lounges 40 procent meer vloeroppervlak dan de voormalige lounge in de Noord-Terminal.

Er is een investering van $110m (£88m) gepland voor lounges in de VS. De komende twee jaar krijgt de JFK Terminal 7 in New York meer dan $65m (£52m) aan investeringen voor een renovatie van de First en Club World lounges, evenals verbeteringen van de klantervaring bij het inchecken, de veiligheidscontrole en de boarding gates. De nieuwe lounge van Boston is zojuist geopend, wat samenvalt met de start van de A380 op de Heathrow-Boston route. Deze faciliteit is 30 procent groter dan de vorige, heeft een directe gate toegang en een geweldig uitzicht over de skyline van Boston.

Volgend jaar worden de lounges in Rome en Aberdeen vernieuwd en die in Genève wordt uitgebreid. Voor San Francisco, Johannesburg, Manchester en Chicago staan eveneens investeringen op de planning. Ook in lounges van Heathrow’s Terminal 5 staat de komende jaren een vernieuwing op de planning. Deze vernieuwingen starten deze maand al met de flagship Concorde Room voor First klanten. De Concorde Room krijgt namelijk nieuwe meubels en een frisse look & feel.

First Wing check-in
British Airways kondigt vandaag tevens haar nieuwe ‘First Wing’ check-in aan voor reizigers die First Class vliegen vanaf Heathrow. De check-in bestaat uit een special traject met twee paden, een direct naar de Galleries First Lounge en een naar de Concorde Room. Deze twee nieuwe check-in paden beperken het aantal reizigers dat via de huidige South security paden moet. Dit versnelt meteen ook het incheck proces van reizigers die Club World vliegen. Er is een ontspannen zithoek na de security zodat reizigers hun spullen ontspannen weer bijeen kunnen rapen. De First Wing biedt First en Gold Executive Club klanten veel meer privacy en luxe met een speciaal gecombineerd check-in en Fast Track gebied.

4G Wifi
Vanaf april kunnen alle klanten genieten van de meest recente Wi-Fi technologie op alle lange vluchten. Wi-Fi op korte vluchten zullen later dit jaar geïntroduceerd worden. British Airways is hiermee de eerste luchtvaartmaatschappij die gebruikmaakt van het 4G netwerk gedurende de vlucht. De maatschappij heeft tot doel om tegen 2019 90% van de vloot aangesloten te hebben op dit netwerk.

Klanten kunnen hun eigen apparaten gebruiken om te internetten, email te lezen of social media te checken. Daarnaast kunnen ze video streamen van services zoals Netflix en YouTube. Er zullen twee varianten zijn: Simply Connect en Connect Plus. Klanten kunnen kiezen of ze per uur betalen of voor de volledige vlucht. Simply Connect ondersteunt browsen, email en chatten en kost vanaf £4.99. Connect Plus lever teen snellere verbinding en ondersteunt live streaming en kort vanaf £7.99.

Zelfboardende Gates
Technologie helpt klanten ook om hun reis door de luchthaven te vereenvoudigen. De opening van de eerste drie geautomatiseerde zelfboardende gates voor vluchten binnen de UK op Heathrow Terminal 5 zijn hier het bewijs van. De geautomatiseerde gates gebruiken gezichtsherkenning om klanten in staat te stellen simpel hun boardingpassen te scannen voordat ze naar het vliegtuig lopen. Medewerkers van British Airways zullen uiteraard gewoon in de buurt zijn om klanten te helpen die wat extra ondersteuning nodig hebben. Ook kunnen klanten nu zelf hun bagage afleveren op Heathrow en Gatwick. Ze kunnen zelf hun tassen en koffers labelen en afleveren voordat ze door security gaan.

Alex Cruz vertelt: “Het is allemaal erg simpel – we moeten dat bieden waar klanten de meeste waarde aan hechten. We moeten ons concentreren op het verbeteren van premium – met moderne dienstverlening, verbeterde catering en lounges en een consistente ervaring. In Economy, waar prijs bepalend is, moeten we ons concentreren op het leveren van meer stoelen tegen scherpe prijzen en het aanbieden van optionele extra’s. We hebben een spannende tijd voor de boeg. Naast deze initiatieven realiseren we ook veranderingen achter de schermen om zo onze operationele efficiency en betrouwbaarheid te verhogen met nieuwe technologieën zoals automatische boarding gates en een herontworpen bagage aankomst proces. We zijn toegewijd aan het behalen van de hoogste standaarden als het gaat om hygiëne en betrouwbaarheid van apparatuur in al onze cabines. Onze klanten zullen merken dat we hier vooruitgang mee boeken.”